Måndagen i stora drag

Asslatjejerna / 18 September, 2013 - 17:00 / Vardag

Jag har ju helt glömt bort att skriva vad som skedde i Måndags på hästfronten.
 
Jag började med att fodra allihopa och småpyssla lite allmänt i stallet. Sedan började jag göra iordning Flemmah och tog ut henne på fältet. Red några vändor i skritt, trav och galopp och krävde mest att hon skulle vara framme för skänkeln samt stadig i formen. Hon drar gärna upp huvudet ganska kraftigt när hon tycker det blir lite jobbigt. I slutet pinnade hon på jättefint i alla gångarter så då fick hon sträcka ut lite extra i galoppen. Jättetrevlig att rida!
 
Sedan var det Villgotts tur att utnyttja fältet. Lövvi var med ute och tillsammans galopperade jag och Felicia av dom ordentligt. Snacka om att dom tyckte det var roligt! Kanske ska be någon filma någon dag så ni får se hur fort det går? 
 
Senare på kvällen var det ett markarbetspass på Hyenan som gällde. Jobbade mycket serpentingbågar och red över upphöjda bommar på x antal galoppsprång. I början kändes allting som lite hej kom och hjälp mig men i slutet när Hyenan blev mjuk i kroppen så kändes det som jag verkligen fick till det. Nöjd med resultatet iallafall!
 
Postat av: malin

åh sicken söt! :)

-ja samma här :D

2013-09-18 @ 17:19:02
URL: http://malintorstensson.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: