Nu är Come On på språng

Asslatjejerna / 03 September, 2013 - 19:00 / Vardag

Tänkte berätta lite vad som har gjorts med vardera häst nu när vi varit borta från bloggen. Börjar med Ettan tänkte jag!
 
Hon har tidigare haft, eller har, en lättare omfattning av sadeltvång därför vänjer vi henne succesivt med allt vad ridning innebär. Vi har ridit några gånger på banan, i ridhuset samt ute i skogen. Innomhus har vi även hoppat några språng. Hitills har hon skött sig bra och tagit alla nya intryck med ro. Hon lyssnar bättre och bättre på både på framåtdrivande hjälper samt förhållningar och börjar helt enkelt bli allmänt trevligare att sitta på. Häromdagen blev hon dock väldigt ostabil i galoppen och därmed ska vi prova ett litet sadelbyte. Hon är extremt känslig den här lilla damen så det gäller att hitta perfekt utrustning så hon trivs och inte tycker något är obehagligt. För som ni förstår så kan ju tyvärr minsta lilla negativ förändring ta tillbaka gamla tendenser.
 
Ska be mamma ta lite bilder och filmer någon dag för min skull (Och kanske lite till er då hehe) så att jag om några månader kan se hur mycket vi utvecklats. Den biten kan bli rätt rolig har jag erfarenhet av 
 
Postat av: amanda

Sv: de går bra :)

2013-09-03 @ 20:45:48
URL: http://amandahed.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: