Resultat från pay and jumpen

Asslatjejerna / 29 September, 2013 - 20:05 / Vardag

Villgott var för dagen lite loj men jobbade på rätt bra med tanke på omständigheterna. Först ut var en runda i 90 cm som jag faktiskt är nöjd över. Den var lite hackig för Villgott har svårt för att byta till rätt galopp i svängar. Han gör nästan alltid ett tappert försök men det slutar med korsgalopp och det blir ju såklart ännu jobbigare. På raksträckor däremot är det lättare. Resten tyckte jag flöt på bra. Han hoppade fina språng, var lyhörd och rädd om benen. Nolla!
 
I 1 meters klassen blev det ett litet missförstånd på första hindret. Jag tryckte av han alldeles för tidigt och han försökte rätta till mitt misstag. Slutade med att vi brakade igenom hindret. (Som som tur var bara bestod av en bom). Det fick bli en klapp på halsen, förtränga incidenten och fortsätta banan som ingenting. Villgott verkade heller inte alls berörd utan var faktiskt bara lite mer vaken för mina signaler. Jag fick mig en läxa och tvingades mig själv till att räta upp mig på restrerande av hindren och på hinder nummer 3 fick vi äntligen in flytet igen. Det är ju nämligen så att Villgott behöver min balans nu när vi är uppe på högre hinder och det får han inte om jag är minsta millimeter framför honom. Speciellt aktsam får ju jag vara som är lite stor på honom. Nu ska jag bara komma ihåg känslan och rida precis så som jag måste framöver!
 
Tyvärr måste jag ge lite kritik på dagens bana. Underlaget var knöckligt och banan hade väldigt snäva vägar och även någon sväng. Dessutom var en del av hindren hindren felmätta. Det fanns paralleloxrar där frambommen ibland var högre än den i bak. Lite elakt tycker jag som anser att dessa tävlingar är till som träning för de som rider unghästar eller är lite gröna/behöver rutin. 
 
Tyvärr lämnade jag kameran med fel inställningar i mammas hinder. Bilderna som hade blivit så fina annars!!
Postat av: Sofia - Lever drömmen i LA

50 är det! My bad

2013-09-29 @ 20:42:32
URL: http://byfia.com
Postat av: suuuupersmart

det är bra, jag hejjar på er. gal1 mycket

Svar: BRA, längesedan supersmart, är du i krokarna igen!
- Asslatjejerna

2013-09-30 @ 00:09:00


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: