Takt & balans

Asslatjejerna / 21 September, 2013 - 21:22 / Vardag

Idag satte vi upp tre låga räcken med relaterat avstånd på medellinjen. Det var Danny jag började med att rida och honom har inte jag ridit på hur länge som helst.
 
Jag värmde upp på volterna och jobbade på samling och ökning. Först i skritt och sedan i trav. När han kändes bra där så gick vi över i galopp. Han var lite nervös till en början men det släppte efter ett tag och då fick jag en bättre känsla. Även att han var lyhörd för mig, vilket jag tycker är viktigt. 
 
Började sedan komma på serien några gånger. Han var mycket mer annorlunda än vad jag egentligen tänkt mig, men rolig, det var han. Det var nog ett lära känna varandra pass i stora drag!
 
Sedan var det Villgott som fick gå och jag är så himla himla nöjd! Värmde upp på samma sätt som ovan, om än lite snabbare och kom sedan ganska snart på övningen. Jobbade först på 5-6 galoppsprång och kom sedan några gånger på 4 och 7. Han lyssnade otroligt bra, så synd att ingen filmade. Var väldigt lyhörd åt båda hållen. När jag skulle rida på 4 galoppsprång så kom jag i ett litet högre grundtempo, då sladda han från hörnet och laddade mot hindret. Han förstod vad som gällde och tyckte det var skitkul haha!
 
Postat av: Elsa

Sv: Ja, hjälmöverdraget följer med hjälmen :)

2013-09-21 @ 21:25:42
URL: http://eventingbyelsa.blogg.se
Postat av: Emma h

Är bilden tagen idag? Vad fin han blivit söta villgot :)

Svar: Ja den är tagen från dagens lektion. Åh visst har han :D
- Asslatjejerna

2013-09-21 @ 21:27:08


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: