Underbart markpass

Asslatjejerna / 24 September, 2013 - 12:31 / Vardag

Gårdagens hoppträning fick ske på Villgott i alla fall. Vi jobbade upphöjda bommar för att få dom att skjuta på ordentligt med bak. Vi hoppade även en serie på andra sidan av ridhuset där det var trav in, ett hopp över kryss och sedan ett galoppsprång och en oxer. Hästarna blev redigt trötta, så bra som dom jobbade, så det var ett tufft intensivt pass.
 
Fokus låg även på att kunna reglera traven på dom. Korta steg men även att kunna öka. 5 steg åt varje håll fick vi sysselsätta hästarna med emellanåt.Villgott var väldigt lyhörd men jag skulle vilja kräva lite mer av honom på varjde del. Jag kanske får börja med en intervall på 10 steg så att jag verkligen känner att det blir så mycket som jag vill. Förövrigt fick jag en jättehärlig känsla i handen. Han sög verkligen på bettet och var stadig i formen. Nu är han på g  
 
Postat av: Helena

Vilken fin häst du har!!

2013-09-24 @ 21:54:28
URL: http://helenassota.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: