Tävlingsplanering i Mars

Asslatjejerna / 11 Januari, 2014 - 21:44 / Vardag

Nu börjar det så smått bli dags att planera vilka tävlingar man ska åka på framöver och med vilka hästar. Jag ska i första hand tävla Embla i hoppning och Dunört i dressyr men jag vill också hinna prova ombytta roller innan något annat kommer emellan. I framtiden vill jag gärna starta fälttävlan med båda, så det är något jag hoppas att jag hinner med innan försäljning eller dylikt kommer upp i tankarna.
 
Nedan följer ett par av de tävlingarna jag har kollat på:
 
1 Mars i Tidaholm. Detta är en lokal hoppning som skulle vara bra som första tävling för Embla. Det finns nämligen en LD-10 klass om man känner att det behövs. Det blir ju lite annorlundare när man går från pay and jump till en riktig start och jag vill att Embla ska få ett bra och lugnt första intryck.
 
8 Mars i Trollhättan. Den är lite längre bort men skulle vara ett alternativ ifall det inte går att åka på några andra längre in i månaden. Där går de vanliga klasserna och jag skulle nog starta LD+5 och LC.
 
15 Mars i Mariestad. En klubb som annordnar bra tävlingar och ligger väldigt nära. Bättre kan det inte bli! Här skulle det troligtvis vara samma klasser.
 
23 Mars i Mariestad. Ännu en tävling där fast nu i dressyr. Tyvärr var det bara för ponny och jag kan alltså inte åka med Dunört. Istället har jag planer på att kunna starta Embla där. Jag tror faktiskt att hon kan vara redo för en liten klass när det då har gått ett par veckor. Har jag högre tankar om sommaren så måste vi börja någonstans!
 
Ingen av tävlingarna ovan är helt spikade. Först ska licenser betalas in och mamma ska kolla så att allting stämmer överens med hennes jobbschema. Men hur som helst. Några av dom blir det och jag är hur taggad som helst. Vill tävla NU!
 
Postat av: Anita

Kul med tävlingar på gång! :D

2014-01-12 @ 09:00:07
URL: http://siliiins.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: