Vill man, så gör man det

Asslatjejerna / 17 Januari, 2014 - 10:00 / Vardag

Något jag ofta tänkt på är hur otroligt mycket tid man lägger ner på djuren. Det kan vara allt från schemalagda ridpass till att stå dagligen i hästens box och noga sortera ut pluttar från spånet. Sedan frågar jag mig också frågan om det är värt det? Att spendera över halva livet på hästryggen och vid dess sida? Svaret är självklart alltid ja. Till och med nu i istiden. 
 
Jag vill ju träna och tävla både för hästens och min skull. Jag lär mig rida på vad som är ett korrekt sätt för hästen och strävar hela tiden efter att göra det hela liite bättre. Det är vad jag älskar. Men. Det går ju inte bara att träna och tävla. Och sanningen i det är att det vill jag inte heller. Jag vill trimma dom där passen ute i skogen och jag vill stå och skura vattenkoppen för hästens välmående, för att det lönar sig så i längden. Varenda fotsteg man tar i stallet gör nytta. 
 
Både jag och flisan strävar efter att tävla ett par gånger i månaden och det kräver ju en otrolig styrka och kondition för både oss och hästarna för att vi skall hålla i längden. Därför är vi uppe i stallet 5-6 gånger i veckan och tränar just de hästarna vi rider. Det är vad som krävs för att få ponnyerna och hästarna i topptrim vilket i sin tur leder till en riktig tävlingshäst.
 
Lite rörigt inlägg men spontana tanka. För det är verkligen så. Att alla minuter, timmar eller dagar man lägger i stallet, är så värt det. Det är sällan man ångrar att man åkte till stallet en lördagkväll eller något i den stilen. Eller vad tycker NI?
 
 
Ibland får man se allting från hästarnas vinkel och inte bara tänka på vad som känns bäst för sig själv för stunden...
Postat av: ・゚♥ ✞ ✧:* Neapocalypse - Sveriges unikaste hästblogg! *:・゚♥ ✧* ▲

Det är klart det alltid är värt att vara i stallet ♥

2014-01-17 @ 10:23:55
URL: http://neapocalypse.blogg.se
Postat av: S&B

Sjukt cool bild (Y)

XOXO - S&B

2014-01-18 @ 18:52:52
URL: http://craylifes.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: