Wonderful feeling

Asslatjejerna / 04 Januari, 2014 - 20:01 / Vardag

Idag slängde jag fram ett par bommar på banan varav jag höjde upp varannan av dom. Jag hade avståndet lite kortare just för att jag ville få Dunört lite mer samlad men samtidigt på bakbenen. Då behövde jag en kort och aktiv trav för att över huvudtaget få plats i bommserien.
 
Jag började med att värma upp henne noga. Det fick ta den tid det tog men jag var hela tiden konsekvent. Jag jobbade övergångar, tempoväxlingar samt red mycket bågar i både skritt och trav. Jag valde att rida på banan idag just för att hon varit så pigg innan. Då ville jag liksom få igenom henne, lydig och följsam. Dock var hon lugn från första början och så avslappnad som hon var idag har hon nog inte varit tidigare. Det hjälpte mig verkligen att få det där trycket uppåt. 
 
När hon kändes mjuk och färdig började jag kräva lite mer. Jag gjorde mycket övergångar innan och efter hindren för att få henne vaken på minsta signal. Det gör hennes bakdel mer aktiv. Exempelvis fattade jag galopp efter hindret., galopperade ett par steg innan jag skrittade och gjorde ny fattning. Hon tog bommarna med riktigt härligt schwung och kändes bara allmänt genomjobbad. Jag red också ett par förvända galopper samt ett par linjer i mellangalopp. Jag fick verkligen kläm på mycket!
 
När jag travade av henne gav jag henne lite mer tygel och hon sökte sig längre ned än någonsin. Hon höll kvar samma tempo trots en väldigt låg placering av nacke. Hon stretchade verkligen ut hela ryggen. Snacka om salig ryttare!
 
 
Efter Dunört red vi ut ett gäng i skogen och då red jag Embla. Hon var så snäll så, om än lite ömfotad. Skrittade av utan träns bara för att jag lovade att prova. Hon var lite fundersam ibland men lyssnade förvånandsvärt bra. Definitivt något jag ska prova på fler gånger framöver!
 
Postat av: Elisabet

fin bild

2014-01-04 @ 21:26:29
URL: http://elisabetolinder.se/
Postat av: Ella

vad härligt det verkar att rida!

2014-01-04 @ 23:30:52
URL: http://vardagsvisioner.blogg.se
Postat av: Anita

mysig bild :D

2014-01-05 @ 07:21:03
URL: http://siliiins.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Bloggadress:

Kommentar: